METEORIET WANDELING - Historische Vereniging Dorp Diepenveen e.o.

Wandelroute
“Meteoriet ‘Diepenveen’, wandeling naar de vindplek”
Op 27 oktober 1873 valt bij het dorp Diepenveen een meteoriet. Hij slaat in op het weiland waar Albertus Bos en zijn vrouw Johanna Nooteboom aan het werk zijn. Zij rapen de meteoriet op en nemen hem na gedane arbeid mee naar huis. Deze wandeling neemt je mee naar 1873 en gaat langs plekken die Albert en Johanna hebben gekend.

Wandelen naar de vindplek van meteoriet ‘Diepenveen’ betekent een wandeling door de oude kern van het dorp Diepenveen en de directe omgeving. Je loopt door een prachtig coulissenlandschap en komt langs landhuizen en oude boerderijen.

De wandeling Meteoriet ‘Diepenveen’ – een wandeling naar de vindplek” is een audiotour die begint en eindigt bij het Kulturhus Diepenveen, Dorpsstraat 30 te Diepenveen. De lengte van de wandeling is 4 km.

Door op je smartphone de app izi.travel te downloaden en dan Diepenveen en Meteoriet Diepenveen te selecteren kom je bij de route en de informatie. De app is gratis en te vinden in de App store en Google Play Store.

Via de onderstaande QR-code word je direct naar de route gelinkt.
Wil je de route van achter je desktop bekijken, dan kan dat via deze link naar izi.travel/nl.

De route en audiotekst zijn ook af te drukken voor gebruik onderweg. Klik hier voor de PDF versie van de wandelroute.

Meer weten over Meteoriet ‘Diepenveen’?

Het boek ‘150 jaar meteoriet Diepenveen’ is te bestellen in de webshop van deze website.