HIST. REEKS DIEPENVEEN - Historische Vereniging Dorp Diepenveen e.o.

HISTORISCHE REEKS DIEPENVEEN

• Bezit van het Vrouwenklooster Diepenveen. Oude Erven op het platteland, door H.H. Ekkel m.m.v. W.A. Roetert. (Diepenveen, 1e druk mei 2000; 2e herziene druk maart 2003) Uitgave Historische Vereniging Dorp Diepenveen e.o. Te bestellen via e-mail of op dinsdagmiddag(exclusief zomervakantieperiode) in het Hof van Salland bij de Foto Archief Groep.

• Paal en perk gesteld. Grenswijzigingen van het Schoutambt Kolmschate, later de gemeente Diepenveen, door ir G.C. Dogterom. (Diepenveen April 2001). Uitgave Historische Vereniging Dorp Diepenveen e.o. Nog enkele exemplaren beschikbaar. Te bestellen via e-mail of op dinsdagmiddag(exclusief zomervakantieperiode) in het Hof van Salland te koop bij de Foto Archief Groep.

• Oude Diepenveners doen een boekje open. Verhalen van vroeger met oude foto’s en nieuwe portretten (1e en 2e druk november 2001). Uitgave Historische Vereniging Dorp Diepenveen e.o. Uitverkocht.

• Oude Diepenveners doen opnieuw een boekje open. Over Diepenveen-dorp en omgeving, Rande, Borgele, Platvoet en Keizerslanden en Klooster Sion (november 2003). Uitgave Historische Vereniging Dorp Diepenveen e.o. Te bestellen via e-`mail of op dinsdagmiddag(exclusief zomervakantieperiode) in het Hof van Salland te koop bij de Foto Archief Groep.

• Het Zusterboek. Zelfverloochening in het vrouwenklooster te Diepenveen 1400-1578, door José Groen-Bekema (Diepenveen november 2006). Uitgave Historische Vereniging Dorp Diepenveen e.o. Te bestellen via e-mail of op dinsdagmiddag(exclusief zomervakantieperiode) in het Hof van Salland te koop bij de Foto Archief Groep.

• “Zo zolt he'k 't nog nooit egèten” (november 2007). Uitgave Historische Vereniging Dorp Diepenveen e.o.Te bestellen via e-mail of op dinsdagmiddag(exclusief zomervakantieperiode) in het Hof van Salland te koop bij de Foto Archief Groep.

• “Diepenveensche Tabak Centrale - Een plantage onder de rook van Deventer, 1942 - 1959” (april 2008). Uitgave Historische Vereniging Dorp Diepenveen e.o. Te bestellen via e-mail of op dinsdagmiddag(exclusief zomervakantieperiode) in het Hof van Salland te koop bij de Foto Archief Groep.

• “Diepenveen Toen en Nu” fotoboek, (november 2008). Uitgave Historische Vereniging Dorp Diepenveen e.o. Uitverkocht

• “Eerste Nederlandsche Cocosfabriek - Geschiedenis van een weverij in Deventer en Diepenveen (1860-1969)” (november 2010). Uitgave Historische Vereniging Dorp Diepenveen e.o.  Te bestellen via e-mail of op dinsdagmiddag(exclusief zomervakantieperiode) in het Hof van Salland te koop bij de Foto Archief Groep

• “DE PILOOT IN DE KERSENBOOM en andere oorlogsverhalen ” (april 2011). Uitgave Historische Vereniging Dorp Diepenveen e.o. Te bestellen via e-mail of op dinsdagmiddag(exclusief zomervakantieperiode) in het Hof van Salland te koop bij de Foto Archief Groep.

• “t Kump veur de bakker. Verhalen over de molenaars en bakkers van Diepenveen” (november 2011). Uitgave Historische Vereniging Dorp Diepenveen e.o.  Te bestellen via e-mail of op dinsdagmiddag(exclusief zomervakantieperiode) in het Hof van Salland te koop  bij de Foto Archief Groep.

• “Van kloosterkapel naar Dorpskerk. De geschiedenis van de dorpskerk van Diepenveen” , door Lamberthe de Jong (november 2016). Uitgave Historische Vereniging Dorp Diepenveen e.o.  Te koop bij Boekhandel Praamstra Deventer en boekhandel Korten Olst en op dinsdagmiddag(exclusief zomervakantieperiode) in het Hof van Salland bij de Foto Archief Groep. Verder te bestellen via Web Shopl

• “Diepenveen Toen en Nu 2” fotoboek, (november 2018). Uitgave Historische Vereniging Dorp Diepenveen e.o. Te koop op dinsdagmiddag(exclusief zomervakantieperiode) in het Hof van Salland bij de Foto Archief Groep en via de Web Shop op deze website.

• "Diepenveen 1940 - 1945" in de schaduw van het geweld, (april 2020)
    Uitgave Historische Vereniging Dorp Diepenveen e.o. Te koop
    en via de Webshop op deze website
    .

• "Verzetsstrijders Gerrit Vertregt en Anna Vertregt-Ter Gast" (oktober 2021)
Uitgave Historische Vereniging Dorp Diepenveen e.o. Te koop op dinsdagmiddag(exclusief zomervakantieperiode) in het Hof van Salland bij de Foto Archief Groep en via de Webshop op deze website.

• "150 jaar meteoriet Diepenveen" (oktober 2023)